Úgy tűnik, reklámblokkolót használsz :(
A weboldal üzemeltetését hirdetésekből tudjuk finanszírozni. Kérünk támogass minket azzal, hogy engedélyezed a reklámokat.
A weboldal üzemeltetését hirdetésekből tudjuk finanszírozni. Kérünk támogass minket azzal, hogy engedélyezed a reklámokat.
x
Ahogy egyre népszerűbbé váltak az online kaszinó weboldalak és a sportfogadás napjainkban, úgy növekedett a sportcsapatok keresete is a reklámoknak köszönhetően. Az utóbbi években ugyanis a sportcsapatok egyre inkább a kaszinó reklámok felé fordultak, így napjainkban már azt mondhatjuk, hogy ez a legnagyobb bevételi forrásuk. Ráadásul számos népszerű oldal, például a kaszinomagyar a legjobb ajánlott kaszinókat sorolja fel, így népszerűségük és ezáltal gazdagságuk valószínűleg tovább fog nőni a jövőben. Ez természetesen főleg annak is köszönhető, hogy a legális szerencsejátékok gyors terjedésével számos országban a kaszinók új utakat keresnek a potenciális ügyfelek elérésére, és a sportcsapatok tökéletes lehetőséget biztosítanak számukra ehhez. De vajon mennyi pénzt keresnek a sportcsapatok a kaszinó online reklámokból?
Amennyiben nem kizárólag a szerencsejátékok weboldalai érdekelnek, így a kártyajátékok közül nem csak a népszerű kártyajáték, a klasszikus blackjack online játék ajánlatok érdekelnek, hanem szeretnéd egy kicsit mélyebben is megismerni ezt a világot, a legjobb helyen jársz, ugyanis cikkünkben bemutatunk minden fontosat azzal kapcsolatban, hogy mennyit keresnek a sportcsapatok napjainkban.
A magyar online kaszinó, illetve a külföldi hirdetési partnerségek egyik leggyakoribb típusa tehát a szponzori szerződés. Ez általában azt jelenti, hogy a kaszinó díjat fizet a sportcsapatnak, cserébe a csapat nevének és logójának a reklám anyagokban való használatának jogáért. Az ezekben az üzletekben szereplő pontos pénzösszegek viszont a csapat méretétől és népszerűségétől, valamint a szponzori megállapodás hosszától függően nagymértékben változhatnak. Egyes megállapodások például évente mindössze néhány ezer dollárt érhetnek, míg mások akár milliós nagyságrendűek is lehetnek.
Érdemes ezenkívül azt is megemlíteni, hogy egy másik népszerű szerződési forma a stadionon belüli reklám. Ez azt jelenti, hogy a kaszinó fizet a jogért, hogy reklámjait a stadionban vagy arénában lévő elektronikus eredményjelző táblákon, képernyőkön vagy egyéb jelzéseken megjeleníthesse. Ezek a hirdetések a csapat szurkolói bázisán alapuló meghatározott demográfiai csoportokra irányulhatnak, és rendkívül hatékonyak lehetnek a nagy közönség elérésében.
Mennyi pénzt keresnek tehát a sportcsapatok az ilyen típusú reklámpartnerségekből? A válasz ismét számos tényezőtől függ. Egyes csapatok a pályán elért népszerűségüknek és sikereiknek köszönhetően magas árakat tudnak kérni a szponzorációért és a stadionon belüli hirdetésekért. Amíg tehát vannak csapatok, akik óriási összegeket elkérhetnek mindösszesen egy reklámért cserébe is, addig természetesen nem minden csapat képes magas árat kérni a reklámpartnerségért. Viszont értelemszerűen a kisebb vagy kevésbé népszerű csapatok azok, akik nem feltétlenül tudnák fenntartani magukat mindösszesen a partnerségeknek köszönhetően. Azonban még ezek a kisebb szerződések is nagyon jövedelmezőek lehetnek a csapatok számára, különösen akkor, ha több partnerséget is tudnak kötni.
Számos tényező befolyásolhatja, hogy a sportcsapatok mennyi bevételt szereznek a kaszinó hirdetésekből. Ide tartoznak a következők:
Az tehát változik, hogy melyik csapat mekkora bevételre számíthat a szponzori szerződésekből, de azért hoztuk egy rövid táblázatot, amiben áttekintheted, hogy az egyik legnépszerűbb csapat a világon, az NFL (Amerikai Futball Szövetség) milyen bevételre tett szert az előző évben a különböző hirdetési felületeken, hogy legyen összehasonlítási alapod.
Az NFL-t reklámozó platform |
A csapat 2022-es bevétele |
Sunday Night Football |
800 000 dollár |
CBS, FOX, Amazon együttesen |
10 milliárd dollár |
Sunday Ticket |
2,5 milliárd dollár |
Ezenkívül pedig érdemes azt is megemlíteni, hogy a késői hirdetések is nagy bevételt hoztak a csapatnak, ami közel 600 000 dollárt jelentett számukra a fenti számokon felül.
Ezzel egyébként ez a csapat lett az, ami a világon a legnagyobb bevételre tett szert abból, hogy hirdetéseket eszközölt a különböző felületeken. Amíg ráadásul a csapat óriási bevételre tett szert, addig természetesen maga a hirdetői felület is nyerészkedett abból, hogy a csapatot reklámozta, ahogy az a legtöbb esetben lenni szokott. Az tehát, hogy egy csapatot reklámoznak nem kizárólag nekik kedvez, éppen ezért érhető is, hogy egyre többször találkozhatunk hasonló reklámokkal.
Illetve, ez az oka annak is, hogy a jövőben egyre több olyan sportfogadási és kaszinó felületet találhatunk, amely reklámoz bizonyos csapatokat, olyannyira, hogy már ma is azt mondhatjuk, hogy a sportcsapatok és a sportfogadási weboldalak neve összenőtt.
Szerintem ezzel le is zárhatjuk a történetet, hibázott,…
Álljunk meg egy baráti szóra !Nem ismerjük mé,hogy…
Olvastam már sok agyhalott (és gyomorforgató) hozzászólást…
Valóban, mindhárom csoportellenfelünk kikapott…
Szerintem egyikünk sem ismeri még.Én várnék az…