Banner

Mennyit keresnek a sportcsapatok a kaszinó reklámokból?

Szerző: dfcwolf | 2023-03-14 07:15:00

x

Ahogy egyre népszerűbbé váltak az online kaszinó weboldalak és a sportfogadás napjainkban, úgy növekedett a sportcsapatok keresete is a reklámoknak köszönhetően. Az utóbbi években ugyanis a sportcsapatok egyre inkább a kaszinó reklámok felé fordultak, így napjainkban már azt mondhatjuk, hogy ez a legnagyobb bevételi forrásuk. Ráadásul számos népszerű oldal, például a kaszinomagyar a legjobb ajánlott kaszinókat sorolja fel, így népszerűségük és ezáltal gazdagságuk valószínűleg tovább fog nőni a jövőben. Ez természetesen főleg annak is köszönhető, hogy a legális szerencsejátékok gyors terjedésével számos országban a kaszinók új utakat keresnek a potenciális ügyfelek elérésére, és a sportcsapatok tökéletes lehetőséget biztosítanak számukra ehhez. De vajon mennyi pénzt keresnek a sportcsapatok a kaszinó online reklámokból?

Amennyiben nem kizárólag a szerencsejátékok weboldalai érdekelnek, így a kártyajátékok közül nem csak a népszerű kártyajáték, a klasszikus blackjack online játék ajánlatok érdekelnek, hanem szeretnéd egy kicsit mélyebben is megismerni ezt a világot, a legjobb helyen jársz, ugyanis cikkünkben bemutatunk minden fontosat azzal kapcsolatban, hogy mennyit keresnek a sportcsapatok napjainkban.

A szponzori szerződések jelentése

A magyar online kaszinó, illetve a külföldi hirdetési partnerségek egyik leggyakoribb típusa tehát a szponzori szerződés. Ez általában azt jelenti, hogy a kaszinó díjat fizet a sportcsapatnak, cserébe a csapat nevének és logójának a reklám anyagokban való használatának jogáért. Az ezekben az üzletekben szereplő pontos pénzösszegek viszont a csapat méretétől és népszerűségétől, valamint a szponzori megállapodás hosszától függően nagymértékben változhatnak. Egyes megállapodások például évente mindössze néhány ezer dollárt érhetnek, míg mások akár milliós nagyságrendűek is lehetnek.

Érdemes ezenkívül azt is megemlíteni, hogy egy másik népszerű szerződési forma a stadionon belüli reklám. Ez azt jelenti, hogy a kaszinó fizet a jogért, hogy reklámjait a stadionban vagy arénában lévő elektronikus eredményjelző táblákon, képernyőkön vagy egyéb jelzéseken megjeleníthesse. Ezek a hirdetések a csapat szurkolói bázisán alapuló meghatározott demográfiai csoportokra irányulhatnak, és rendkívül hatékonyak lehetnek a nagy közönség elérésében.

Mennyi pénzt keresnek tehát a sportcsapatok az ilyen típusú reklámpartnerségekből? A válasz ismét számos tényezőtől függ. Egyes csapatok a pályán elért népszerűségüknek és sikereiknek köszönhetően magas árakat tudnak kérni a szponzorációért és a stadionon belüli hirdetésekért. Amíg tehát vannak csapatok, akik óriási összegeket elkérhetnek mindösszesen egy reklámért cserébe is, addig természetesen nem minden csapat képes magas árat kérni a reklámpartnerségért. Viszont értelemszerűen a kisebb vagy kevésbé népszerű csapatok azok, akik nem feltétlenül tudnák fenntartani magukat mindösszesen a partnerségeknek köszönhetően. Azonban még ezek a kisebb szerződések is nagyon jövedelmezőek lehetnek a csapatok számára, különösen akkor, ha több partnerséget is tudnak kötni.

Milyen tényezők befolyásolhatják, hogy mennyit kérhetnek a csapatok?

Számos tényező befolyásolhatja, hogy a sportcsapatok mennyi bevételt szereznek a kaszinó hirdetésekből. Ide tartoznak a következők:

  • A csapat mérete és népszerűsége - A nagyobb és népszerűbb csapatok általában jövedelmezőbb szponzori szerződésekkel rendelkeznek.
  • A piac mérete - A nagyobb piacokon lévő csapatoknak általában több lehetőségük van a szponzori megállapodásokra.
  • Az üzlet feltételei - A szponzori szerződés feltételei is befolyásolhatják, hogy a csapatok mennyi bevételre tesznek szert. Egyes megállapodások például tartalmazhatnak bevételmegosztást, míg mások átalánydíjat.
  • A kaszinó típusa - A különböző típusú kaszinók különböző szintű szponzori megállapodásokat kínálhatnak. Például a nagy kaszinó komplexumok jövedelmezőbb megállapodást kínálhat, mint egy kisebb, helyi kaszinó. Miközben az online kaszinók szempontjából sem mindegy, hogy egy kisebb bevétellel rendelkező weboldalról van szó, vagy egy olyanról, amely nyerőgépek, blackjack és póker sokaságát kínálja a sportfogadáson kívül.
  • Az adott ország szerencsejáték törvényei - Az állam szerencsejáték törvényei is befolyásolhatják, hogy a csapatok mennyi bevételt szereznek a kaszinó hirdetésekből. Azokban az országokban, ahol a sportfogadás legális, a csapatok jövedelmezőbb üzleteket köthetnek.

De mennyit keresnek a legnépszerűbb csapatok?

Az tehát változik, hogy melyik csapat mekkora bevételre számíthat a szponzori szerződésekből, de azért hoztuk egy rövid táblázatot, amiben áttekintheted, hogy az egyik legnépszerűbb csapat a világon, az NFL (Amerikai Futball Szövetség) milyen bevételre tett szert az előző évben a különböző hirdetési felületeken, hogy legyen összehasonlítási alapod.

Az NFL-t reklámozó platform

A csapat 2022-es bevétele

Sunday Night Football

800 000 dollár

CBS, FOX, Amazon együttesen

10 milliárd dollár

Sunday Ticket

2,5 milliárd dollár

Ezenkívül pedig érdemes azt is megemlíteni, hogy a késői hirdetések is nagy bevételt hoztak a csapatnak, ami közel 600 000 dollárt jelentett számukra a fenti számokon felül.

Ezzel egyébként ez a csapat lett az, ami a világon a legnagyobb bevételre tett szert abból, hogy hirdetéseket eszközölt a különböző felületeken. Amíg ráadásul a csapat óriási bevételre tett szert, addig természetesen maga a hirdetői felület is nyerészkedett abból, hogy a csapatot reklámozta, ahogy az a legtöbb esetben lenni szokott. Az tehát, hogy egy csapatot reklámoznak nem kizárólag nekik kedvez, éppen ezért érhető is, hogy egyre többször találkozhatunk hasonló reklámokkal.

Illetve, ez az oka annak is, hogy a jövőben egyre több olyan sportfogadási és kaszinó felületet találhatunk, amely reklámoz bizonyos csapatokat, olyannyira, hogy már ma is azt mondhatjuk, hogy a sportcsapatok és a sportfogadási weboldalak neve összenőtt.

És ezt olvastad már?