Banner

Botrány

Szerző: | 2014-09-21 08:17:38

Budapest — Kitűnő külföldi rendező és díszlet, csodálatos előadás a patinás Operaházban, mégis botrányosra sikerült a keddi Parasztbecsület.

Kitűnő külföldi rendező és díszlet, csodálatos előadás a patinás operaházban, mégis botrányosra sikerült a keddi Parasztbecsület.

– A nyitány elején elhalkul a zene. Ezt a pillanatot használta ki a férfi. Az erkély felől hallatszott a bekiabálás, egymás után kétszer üvöltötte: „Éljen a homár! Éljen a homár!” Először azt hittük, ez valahogy az előadás része, aztán a kiabáló gúnyosan folyatta a magánszámát jó hangosan: Gratulálok a rendezéshez! Ekkor már mindenki számára világossá vált, botrány van kitörőben, és valakinek a nemi hovatartozását firtatja a rendbontó.

Mint olvasónk meséli, a példátlan viselkedés miatt a zenekar is elhallgatott, nem tudták, mi történjék. A férfi ezért tovább folytathatta műsorát azzal, hogy a bérletén az áll: joga van a szabad véleménynyilvánításhoz, és ő éppen ezt teszi. Zoltán szerint talán még nagyobb cirkusz is lett volna, ha a karmester lélekjelenléte nem menti meg a helyzetet, és a pár perces szünet után el nem kezdi újra a nyitányt. Zoltán ugyan forgolódott a sötétben, de nem látta, ki volt a rendbontó.

Az operaház sajtóosztálya a Blikket tájékoztatta, hogy az előadást valóban megzavarta egy rendbontó néző, aki a bekiabálás után elrohant. A nézőtéren szolgálatot teljesítő kollégák megtették a szükséges intézkedéseket, és tekintettel arra, hogy a karmester újrakezdte a nyitányt, a mű egysége nem sérült.

Botrány az operában, önfeledten szórakozó nézők a stadionokban.

Hol is lenne akkor nagyobb szükség a nézők regisztrálására?

Lehet büntetlenül buzizni az operában?

Ilyen felelőtlen nézők miatt nem járnak családok az operába!

A Magyar Opera Szövetség elítéli a történteket: A gyűlölet nem színház.

A történet hatására az MOSZ fegyelmi bizottsága az operaházat - mint visszaesőt- 200.000 forintra bünteti és a következő előadásra megemelt rendezőszámra kötelezi.

A karmester bírálásáért további 200.000 Forintos büntetés jár. A befolyó büntetéseket a lesántult táncosok és megnémult énekesek támogatására fordítják.

A hazai nézők megbotránkoztató rigmusok bekiabálása (rasszista kifejezések alkalmazása) miatt bezárják a Zsöllyét.

Kiegészítő intézkedésként bevezetik az operában is a névre szóló jegyeket.

Kötelező lesz az Opera-kártya kiváltása is.

A bérleten kívüli operajegyek vásárlásához Semleges kártya kiváltása is szükséges. Határidő: ma este.

Az előadások előtt, közben és után tilos lesz a 4 fokosnál erősebb alkoholok árusítása.

Bezárják az operaház karzatán lévő ultraszektort.

A nézői molinókat előadás előtt engedélyeztetni kell.

Zajkeltésre, lengetésre alkalmas dolgokot bevinni tilos.

Tapsolás csak az előadás végén engedélyezett. A meghajlási rendből törlik a nézőkkel való pacsizást.

Az operabiztonsági projekt részeként minden színházban ki kell alakítani egy modern beléptetőrendszert Deutsch Tamás szakmai irányításával.

Ki kell építeni egy olyan kamerarendszert, ami alkalmas az operarajongók arcfelismerésére.

Ki kell alakítani egy opera biztonsági adatbázist, amit persze 3 naponta törölnek.

Minden színházban Vezetési Pontot kell kialakítani, ahová befutnak az adatok és a kamerák képe.

„Külföldi példák is igazolják, hogy a korszerű beléptetőrendszerek hosszabb távon növelik a közönség biztonságérzetét. Ennek következményeként többen váltanak jegyet a előadásokra, az események látogatása – a most is színházba járó közösség mellett – egyre szélesebb társadalmi rétegek, a családok, gyerekek számára válhat rendszeres időtöltéssé. Az MOSZ célja, hogy 2014 végére az összes színházban kiépítse a biztonságos beléptetőrendszert” – mondta Háry János a Magyar Operett Szövetség részéről.

Az operarajongók tiltakoznak, fehér ingben járnak az előadásokra. "Valami véget ért, valami fáj" - énekelték kórusban.

A debreceni nézők közleményben nyilatkoztak a magyar opera szinvonaláról:

“Köszönjük az eddigieket"!

A szar már a nyakunkig ér, nem szeretnénk megvárni, míg átcsap felettünk, ezért ameddig nem rendeződik a helyzet az "opera" körül, nem kívánunk részt venni színházi előadáson! Névreszóló jegyek, regisztráció, szkenner, rendezői túlkapások, drapériák pecsételése… Sorolhatnánk még. Európa évek óta rajtunk röhög, az opera hanyatlásának igazi felelősei pedig csak pogácsát zabálnak. Azért olyan a közlemény stílusa amilyen, mert ez a hazai "színház" a jelenlegi formájában nem ér többet. "Ultras Csokonyai″

Opera eredmények:

A Győri Balett tegnap előadta Nyíregyházán a Spartacus bukását, Rudolf Gergely művész úr közreműködésével.

A Diósgyőri Várszínház tegnap kétszer is előadta a Aida győzelmi indulóját, hangos siker mellett.

Még pénteken játszották az Atomerő című bohózatot Pécsett.

A Nemzeti Opera csapatának mai előadásáról a NemzetiOperett.hu oldalon olvashattok. Besic művész úr, Angliában vendégszerepel.

Eközben dübörög a propaganda: TAHÓ-s pályázat eredményeként új színházak épülnek. Az operett-diplomácia eredményeként pedig 3+1 előadást tartanak 2020-ban Budapesten az európai elit tenorok. A meghozott intézkedések természetesen csak az operarajongók érdekében történnek, hogy minél egyszerűbben és minél többször jussanak el színházba.

Operettország vagyunk. Miért hagyjuk?

Banner

Ez egy archivált cikk, így nincs lehetőség hozzászólás írására.